szakmai párbeszéd témája a cigány család és az iskola volt. Erdei Virág egyesületi elnök elmondta: máig megoszlanak a vélemények.
A szakmai párbeszéd témája a cigány család és az iskola volt. Erdei Virág egyesületi elnök elmondta: máig megoszlanak a vélemények a szülők, a gyerekek és a pedagógusok körében a huszártelepi roma diákok iskolai integrációjának sikerességéről.
A guszevi iskola bezárásával és a diákok befogadó intézményekben történő elhelyezésével az integráció nem zárult le, csupán elkezdődött. A hat nyíregyházi befogadó iskola, az egyházi és gyakorló iskolák, a gyermekjóléti központ és a családsegítő szolgálat képviselői szerdán nyíltan megosztották egymással pozitív és negatív tapasztalataikat, valamint igyekeztek megoldásokat keresni a fennálló problémákra. Iskolalátogatási és beilleszkedési gondok, tanulási, illetve magatartási zavarok, kudarcok és kiközösítettség - hogy csak a legjellemzőbbeket említsük, amit átélnek a roma fiatalok az eltérő kultúrájukból, szegénységükből és nem ritkán származásukból adódóan.
Az országos szintű társadalmi párbeszéd mellett fontos, hogy helyileg is orvosoljuk ezeket a "sebeket", például a kultúraazonos pedagógia alkalmazásával, önbizalmat, szereplési és önkifejezési lehetőséget nyújtva a roma diákoknak egy-egy kulturális program segítségével - mesélte Erdei Virág.