2024 April 26., Friday/Ervin napja van. .

Keresés

Add meg amire keresni szeretnél!

MSZP közeli cég bonyolítja a romákat népszerűsítő kampányt
2005. 06. 20. 00:00

Magyarországon jelenleg mintegy hatszáz úgynevezett putritelep található. Az itt lakók életkörülményei a harmadik világot idézik, a kitörés és a szociális-társadalmi integráció szinte lehetetlen.

Varga József, a Magyarországi Cigányokért Alapítvány elnöke kiemelte: az összeg gyakorlatilag még a probléma felületi kezelésére sem alkalmas, hiszen munkahelyteremtés és egyéb felzárkóztató programok nélkül a helyzet nem oldódik meg. - Ez az összeg legfeljebb arra elég, hogy buldózerekkel nekimenjenek a bádogviskóknak. Ez nem program - mondta az alapítvány elnöke.

Állami pénzből és PHARE-támogatásból hónapok óta tart az a médiakampány, amelynek célja a romák társadalmi integrációjának elősegítése. A kampányt magyarázó, a sajtónak szánt szakmai anyag szerint a megcélzott közönség nem a romákkal szemben diszkriminatívak tábora, hanem a társadalom túlnyomó többségét kitevő ún. "semlegeseké". A cél az, hogy őket a romákkal kapcsolatban inkább pozitív attitűd jellemezze. A szakmai anyag kiemeli: a kampánnyal nem kívánják megszólítani a nyíltan elutasítókat. A több mint ötszázmillió forintos megrendelést az az Aegis Media bonyolíthatja le, amelynek jogelődje a 2002-es választási kampányban az MSZP médiamegjelenéseit is koordinálta.