2024 April 25., Thursday/Márk napja van. .

Keresés

Add meg amire keresni szeretnél!

Mr. Roma: Kanadába jöttem 2.
2011. 12. 05. 00:00

Kanadában érkezésünk harmadik napján újabb döntést kellett meghoznunk. Maradunk Calgaryban és feléljük magunkkal hozott tartalékainkat, esélyt adva annak, hogy hajléktalanná váljunk, vagy pénzügyi tartalékunkat újabb repülőjegyre költjük, hogy elutazzunk Hamiltonba. A pénzünk rohamosan fogyott, ezért döntenünk kellett. A jobbik rosszat választottuk, utazunk Hamiltonba.

Calgary

Calgary rövidre sikerült ismeretségünk alatt sem tűnt egy élhetetlen városnak, ami nem egy tipikus magyarországi városképet festett. A város belvárosa a 21. századot tükrözte, magas épületekkel,  ingyenes vasútvonallal, ami a belvárosba mindenki számára igénybe vehető. A külvárosi kép egy tipikus amerikai filmben lefestett képsorra emlékeztetett. Kevéske angoltudásunk és a kanadai térképpel telepített GPS-ünk tartotta bennünk a reményt, hogy nem veszünk el örökre a nagyvárosban, és visszatalálunk ideiglenes szállásunkra, majd onnan a reptérre. Ezen a napon autót béreltünk, mert még mindig olcsóbb volt, mint ha taxival közlekedtünk volna. Ehhez szükségünk volt a nemzetközi jogosítványunkra, amit még Magyarországon váltottunk ki.   Utoljára még felkerestünk egy keresztény szervezetet hátha ellátnak bennünket olyan információkkal, amik hasznosak lehetnek számunkra. Sajnos nem sokra jutottunk, csak arra, hogy valami „gettóban” tudnának intézni nekünk albérletet önköltségen. Valamint megnéztünk egy hajléktalanszállót is, ahol 900 hajléktalan ellátását bonyolítják, és természetesen a személyzet között itt is találtunk magyarul beszélőt. Nem akartunk a hajléktalanság útjára lépni így innen is továbbálltunk. Visszamentük az autót ahhoz a céghez, ahol azt kibéreltük, és újabba meglepetés ért bennünket. A cég felajánlotta, hogy díjmentesen kivisz bennünket a reptérre az általunk bérelt autóval. Így európai úriemberekhez hasonlóan, mi is sofőrrel érkeztünk a reptérre.

Utazás Hamiltonba

A három nappal ezelőtti repülőutunk után (14 000 km) nem volt sok kedvünk újra repülőre ülni, de 3 000 kilométert kemény lett volna levezetni, és árban sem jöttünk volna ki költséghatékonyabban. De, hogy viszonyítási alapod adjak az olvasónak tudnia kell azt, hogy a jegy árából akár Magyarországra is utazhattunk volna. Fejenként 90 000 forintba került nekünk az, hogy Calgaryba és nem Hamiltonba repültünk rögtön. A kb. 3-4 órás út bérelt autóval kb. 30 óra lett volna, ha folyamatosan és felváltva vezetünk. Vonat errefelé nem létezik így azt automatikusan ki is zártuk. Távolsági buszon utazni állítólag veszélyes, ezért ezt is elvetettük. Szerencsére egyenes utunk volt Hamiltonba, mert ott is van reptér. Igaz, hogy jó egy óra késéssel indult a gépünk, de azért csak elindult. Ezt az élményt Amsterdamban is átéltük, akkor már a gépen ülve jelentette be a pilóta, hogy valami gond van a computerrel, és dolgoznak a hiba elhárításán.

Érkezésünk Hamiltonban nem volt bonyolultabb, mint egy Nyíregyháza-Budapest intercity járatán történő utazás. Felvettük bőröndjeinket és nyugodtan, mindenféle ellenőrzés nélkül kisétáltunk a reptérről.

Baráti fogadtatás

Indulásunk előtt egyeztettünk barátunkkal, hogy ha véletlenül nem tudna elénk jönni a reptérre ne aggódjon, majd taxival mi megyünk hozzá. Barátunk nem tudott jönni. Szerencsénkre volt egy taxi a reptér előtt, ami elfuvarozott  minket a papír cetlinkre felírt címre. Barátunk a lépcsőházban várt minket, de fogadtatásunk kifogástalan volt. Mi is örültünk neki, mert végre egy kicsit megnyugodtunk, hogy innentől kezdve ügyünk sínen van.

Autó

Kanadában egy 10 éves autó vásárlása nem nagy költség, 400-1000 dollárig már jól működő autókat lehet vásárolni. A nehézség nem itt van. A jogosítványunkat nem fogadják el, a nemzetközit sem. Itt a rendszámot nehéz megszerezni nem az autót. Nevedre a rendszám kerül, amit minden újonnan vásárolt kocsidra átszerelsz, vagy megveszel. A rendszám megszerzéséhez viszont több dolognak is meg kell felelned. Kell, hogy legyen kanadai jogosítványod ami G1, G2, G kategóriába sorolnak. A G felel meg a magyarországi B kategóriának. De ahhoz, hogy a rendszámod megkapd biztosítást is kell fizetned, ami havonta 200-300 dollár körül mozog. A kocsinak meg egy egyszerű műszaki vizsgán is át kell esnie. De még ez a folyamat nem teljesen tiszta számunkra. Ezt még kitudjuk, mert olyan „pletykát” is hallottunk már, hogy elismerik a magyar jogosítványunkat és betudjuk cserélni kanadaira.

Elfoglaltuk a felajánlott szobánkat

Barátunk nagyvonalú volt, mert a kétszobás, nappalis panellakásában felajánlotta részünkre a hálószobákat, és ők birtokukba vették a nappalijukat. Evégre ők nappal korán kelnek, mert mennek iskolába, így nem kell, hogy felkeltsenek bennünket. Mint a tündérmesékben, sikeresen zárult kanadai kóborlásunk és óvó fedelet találtunk. De a igazi tortúra csak ezután kezdődött.

Folyt. Köv.

Előzmény:

Mr. Roma: Kanadába jöttem 1.