A projekt Magyarország leghátrányosabb régiójának egyik többszörösen hátrányos helyzetben lévő településén Sajókazán megvalósuló tanodai program.
A projekt Magyarország leghátrányosabb régiójának egyik többszörösen hátrányos helyzetben lévő településén Sajókazán megvalósuló tanodai program, mely a 12-17 éves HHH gyerekek iskolai sikerességének (ezáltal továbbtanulási és társadalmi integrációs helyzetének) segítését; valamint az egyre csak súlyosodó magatartászavarokkal küszködő (speciális iskolába járó) többnyire roma gyerekek reintegrációjának elősegítését tűzte ki célul.
A programban szakemberek által felvállalt és megszervezett, délutáni foglalkozások és szabadidős programok keretén belül, a helyi intézményeket és szülőket is bevonva zajlik a 35 gyerekek fejlesztése, motivációja és felkészítése a továbbtanulásra a hosszú távú munkaerő-piaci sikerességük képességeik, készségeik fejlesztése, tanulási problémáinak megoldása érdekében.
Ennek érdekében megvalósítandó tevékenységek:
- Adekvát pedagógiai módszerekkel (egyéni fejlesztési terv, projektmódszer, kooperatív tanulást segítő eszközök, mentorálas) tart kooperatív képzést a tanoda a célcsoport számára; folyamatosan elérhető pedagógiai támogatást biztosít, pályaorientációs tevékenységet végez.
- Hatékonyan segítő napi tanodai program adaptálása a szülőkkel, az iskolával karöltve, a diákok körében végzett igény és szükségletfelmérésekre alapozva.
- A projekt megteremti annak a lehetőségét, hogy a gyermekek akár a régión belül megkaphassák a továbbtanulás: az érettségi szerzés, vagy szakmunkás bizonyítvány szerzés jobb esélyeit, csökkentve a szülőkre/családokra háruló terheket.