„Azt mindenki tudja, hogy a romák Indiából származnak, de azt már nagyon kevesen, hogy a második őshazájuk Görögország volt” – hangzott el Bogdán Péter egyetemi oktatótól.
A cigányság aktuális helyzete és a kitörési pontok: az aktuális roma oktatási modellek címmel tartott előadást Bogdán Péter, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának előadója, újságíró.
A beszámolón többek között olyan történelmi példákkal, - minthogy a cigányság milyen úton került Indiából, a Balkánra, onnan Európába, vagy éppenséggel hány csoporthoz lehet sorolni a cigányságot, - igyekezett a hallgatók figyelmét felhívni arra, hogy a különböző kultúrák mennyire nem ismerik egymás történelmét. A tudatlanság pedig az, ami közismerten ellentéteket szül.
Bogdán Péter szerint a tradicionális pedagógián túl, ahol az oktató gép módjára tanítja az fiataloknak a kívánt tananyagot, és azt ugyanolyan módon várja vissza a hallgatóktól, inkább arra kellene koncentrálni, hogy biztosított legyen minden szegény gyermek számára az alternatív oktatási modell. Ebben olyan ingyenes lehetőségek megteremtésére lenne szükség, amelyek által a nebulók számára ingyenes lenne az oktatás, hozzájutnának a számítógéphez, eljutnának múzeumokba, könyvtárakba, illetve színházba.