2024 April 24., Wednesday/György napja van. .

Keresés

Add meg amire keresni szeretnél!

Több mint ezer ember vette fel a kapcsolatot az EBH megyei referenseivel
2010. 10. 13. 00:00

Az elmúlt egy évben 1049 ember vette fel a kapcsolatot az Egyenlő Bánásmód Hatóság (EBH) megyei referenseivel; a megkeresések közül 152 esetben indítottak eljárást.

A legtöbben a Fejér és a Csongrád megyei referenst keresték meg, Székesfehérvár és Szeged vonzáskörzetében egyaránt 105-105 ügyfelet fogadtak - olvasható az MTI-hez eljuttatott hírlevélben. Heves megyében volt a legkevesebb megkeresés.

 

A hátrányos megkülönböztetés miatt szót emelők kétharmada jellemzően városban vagy megyeszékhelyen él.

 

Az ügyfelek mintegy 11 százaléka visszavonta kérelmét, ezért esetükben a hatóságnak meg kellett szüntetnie az eljárást. Tíz százalék körüli arányban fordul elő az is, hogy a hiánypótlási felhívásnak nem tesznek eleget a panaszosok.

 

A közlés szerint az elmúlt egy évben a panaszok 60 százalékában érdemi vizsgálat nélküli elutasító határozat született. Ez azt mutatja, hogy "még mindig nagyon kevesen tudják, mit is jelent pontosan a hátrányos megkülönböztetés, kit ért valódi jogsérelem". Gyakori, hogy munkajogi természetű sérelemmel keresik fel a hatóság munkatársait, de akadt példa arra is, hogy valaki törvénymódosítást kívánt kezdeményezni - fejtették ki.

 

A megyei egyenlő bánásmód referensi hálózat fennállása óta hét esetben született egyezség.

 

A sérelmek túlnyomó többsége a munka világában keletkezik. Az eljárást maguk után vonó panaszok közül csak 24 százalékban a nemzeti, etnikai hovatartozás a védett tulajdonság - olvasható a dokumentumban.

 

A panaszokban leggyakrabban megjelenő védett tulajdonságok az egészségi állapot, a politikai vélemény, a fogyatékosság, az életkor, az anyaság, a nem és a foglalkoztatási jogviszony jellege.

 

Az EBH kérdőívet kitöltő ügyfelei közül a legtöbben szakmunkás vagy szakközépiskolai végzettségűek (27,3 százalék), őket követik a gimnáziumi érettségivel (19,8 százalék), főiskolai oklevéllel (11,7 százalék) és az egyetemi diplomával (7,5 százalék) rendelkezők - áll a hírlevélben.

 

AZ EBH által 2009. október 1-jétől végzett ügyfélelégedettség-mérés szerint a panaszosok kifejezetten elégedettek a referensek által nyújtott szolgáltatás színvonalával, a tízes skálán 9,57-ra értékelték tevékenységüket.