A délutánonként megtartott foglalkozáson nyolc, korábban a telepi iskolában tanító mentor segít az iskolai órákra való felkészülésben.
A program egy iskolán kívüli, 22 hónapig tartó tanulás- és személyiségfejlesztő képzés, amelyet a szabolcsi nagyváros Huszár lakótelepén élő hátrányos vagy halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára indítottak.
Ráczné Ördögh Ágnes projektmenedzser az MTI-nek elmondta: a főként romák lakta városrészben nemrégiben megszűnt az általános iskolai oktatás, s a város más iskoláiba átkerült gyerekek tanulmányi és beilleszkedési hátrányban voltak társaikkal szemben, ez a tanulmányi előmenetelükön is meglátszott. A gyerekek felzárkóztatására a Human-Net Alapítvány januárban programot indított, melybe önkéntesség alapján kerülhetett be mintegy nyolcvan, többségében sajátos nevelési igényű tanuló.
A délutánonként megtartott foglalkozáson nyolc, korábban a telepi iskolában tanító mentor segít az iskolai órákra való felkészülésben hatvan középiskolás és felső tagozatos, valamint húsz alsó tagozatos gyereket. Emellett lehetőség van a diákok egyéni korrepetálására is, melynek során kiemelt figyelmet fordítanak azokra a tantárgyakra, melyekből a tanulók gyengébben állnak az iskolában.
Ráczné Ördögh Ágnes szerint a visszajelzések alapján is sikeres képzés nemcsak a gyerekek tanulmányi eredményeinek javulását, hanem hosszabb távon - például a középiskolások esetében - a munkaerő-piaci esélyeket is növelheti. A felzárkóztató program 22 millió forintos, vissza nem térítendő költségének egyik felét a magyar állam, a másik ötven százalékot pedig az Európai Szociális Alap finanszírozza.
A nyitókonferencián elhangzott, hogy az alapítvány a tanodai kezdeményezés mellett számos hasonló programot indított el: a Biztos kezdet nevű projekt célja az iskola előtt álló gyerekek személyiség-, illetve részképesség-fejlesztése, az úgynevezett életesély-növelő program keretében pedig álláskeresési tanácsadást, klubfoglalkozásokat, szabadidős tevékenységeket szerveznek a roma gyerekek és fiatal felnőttek számára.