A központ több városban folytat oktatást és gyakorlatot, Friesland és Flevoland tartományokban, Hollandia északi részén.
Apáthy Judittól, az alapítvány koordinátorától: a szervezet 2007 márciusában jött létre azzal a céllal, hogy segítse az állami gondozott fiatalokat. Apáthy azt mondta holland szakiskoláról: a regionális képző központ majdnem ezerkétszáz szakemberrel dolgozik és tizennégyezernél is több diákot képez négyszintű, egymásra épülő szakképzésekben: a diákok tizenhat és huszonhárom év közöttiek.
A központ több városban folytat oktatást és gyakorlatot, Friesland és Flevoland tartományokban, Hollandia északi részén. Műszaki, építőipari, kereskedelmi szakmákat képeznek, de egészségügyi, szociális, és pedagógiai asszisztens szakmákban is. Hozzátette: az iskola európai viszonylatban példaértékű oktatási programot dolgozott ki olyan problémás gyerekek számára, akik valamilyen oknál fogva lemorzsolódtak a hagyományos iskolarendszerből.
Közölte azt is: ha romlanak egy diák érdemjegyei a holland szakiskolában, akkor szaktanács próbálja kideríteni, hogy mi lehet az oka, és ha lemorzsolódik egy nebuló az iskolából, akkor a három hónapos Bonifatius-projektben próbálják visszahelyezni az intézménybe: a fiataloknak mentorok segítenek felismerni az adottságaikat és lehetőségeiket, majd egyéves utógondozáson vesznek részt cégvezetők és véleményvezérek bevonásával abból a célból, hogy a tanulókban mélyítsék el a felelős, hosszú távú tervezést.
Apáthy közölte: egy tavalyi hollandiai tanulmányút folytatásaként látják most vendégül a magyar szakemberek külföldi kollégákat és már a múlt héten hazánkba érkeztek a holland szakiskola vezetői.
A látogatás célja, hogy megvizsgálják: a holland oktatáspolitikai minták közül melyeket lehetne átültetni a magyar gyakorlatba. Szardán Seszták Oszkárral, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Közgyűlés elnökével találkoztak és holland szakiskola vezetői és végiglátogatták a szabolcsi pedagógiai intézményeket, köztük a programba bekapcsolódó tiszadobi Gyermekvárost.
Apáthhy úgy nyilatkozott az állami gondozottak hazai oktatásártól: sok 14-15 éves gyerek írni, olvasni se tud, van olyan gyerekotthon, ahol a magatartás zavarral küszködő gyerekeket magántanulóként tanítják a tanárok írni és olvasni és számos esetben fel sem merül a pedagógusokban, hogy akár a diploma megszerzéséig is eljuthatnak a gyerekek és nemcsak a szakiskoláig.