HÍRDETÉS


HÍREINK
vissza

Holland oktatási szakértők segítenének a magyar hátrányos helyzetű gyerekek képzésében

betűméret csökkentése betűméret növelése
Címkék:  képzés, holland
2009 Március 20    Forrás: Lakatos Elza - Roma Sajtóközpont


Ez a cikk archív

Csütörtökön a holland Roc Friese Poort szakiskola vezetői értékelő gyűlést tartottak Budapesten a Raoul Wallenberg Humán Szakképző Iskola és Gimnáziumban: a rendezvényt a Holland Andrássy Alapítvány szervezte. A gyűlésen meghatározták azokat az alapelveket, amelyek alapján megkezdődhet a munka a holland szakiskola a Tiszadobi Gyerekváros, a Nyírvidéki Térségi Integrált Szakképző Központ (TISZK) a tiszavasvári Vasvári Pál Középiskola, Szakiskola és Kollégium, valamint a Kelet- Európai Utógondozottakért és Lakóotthonokban Lakókért Alapítvány (KUL) közt - tudta meg a Roma Sajtóközpont.

Hirdetmény

Apáthy Judittól, az alapítvány koordinátorától: a szervezet 2007 márciusában jött létre azzal a céllal, hogy segítse az állami gondozott fiatalokat. Apáthy azt mondta holland szakiskoláról: a regionális képző központ majdnem ezerkétszáz szakemberrel dolgozik és tizennégyezernél is több diákot képez négyszintű, egymásra épülő szakképzésekben: a diákok tizenhat és huszonhárom év közöttiek.

A központ több városban folytat oktatást és gyakorlatot, Friesland és Flevoland tartományokban, Hollandia északi részén. Műszaki, építőipari, kereskedelmi szakmákat képeznek, de egészségügyi, szociális, és pedagógiai asszisztens szakmákban is. Hozzátette: az iskola európai viszonylatban példaértékű oktatási programot dolgozott ki olyan problémás gyerekek számára, akik valamilyen oknál fogva lemorzsolódtak a hagyományos iskolarendszerből.

Közölte azt is: ha romlanak egy diák érdemjegyei a holland szakiskolában, akkor szaktanács próbálja kideríteni, hogy mi lehet az oka, és ha lemorzsolódik egy nebuló az iskolából, akkor a három hónapos Bonifatius-projektben próbálják visszahelyezni az intézménybe: a fiataloknak mentorok segítenek felismerni az adottságaikat és lehetőségeiket, majd egyéves utógondozáson vesznek részt cégvezetők és véleményvezérek bevonásával abból a célból, hogy a tanulókban mélyítsék el a felelős, hosszú távú tervezést.

Apáthy közölte: egy tavalyi hollandiai tanulmányút folytatásaként látják most vendégül a magyar szakemberek külföldi kollégákat és már a múlt héten hazánkba érkeztek a holland szakiskola vezetői.

A látogatás célja, hogy megvizsgálják: a holland oktatáspolitikai minták közül melyeket lehetne átültetni a magyar gyakorlatba. Szardán Seszták Oszkárral, Szabolcs-Szatmár-Bereg megye Közgyűlés elnökével találkoztak és holland szakiskola vezetői és végiglátogatták a szabolcsi pedagógiai intézményeket, köztük a programba bekapcsolódó tiszadobi Gyermekvárost.

Apáthhy úgy nyilatkozott az állami gondozottak hazai oktatásártól: sok 14-15 éves gyerek írni, olvasni se tud, van olyan gyerekotthon, ahol a magatartás zavarral küszködő gyerekeket magántanulóként tanítják a tanárok írni és olvasni és számos esetben fel sem merül a pedagógusokban, hogy akár a diploma megszerzéséig is eljuthatnak a gyerekek és nemcsak a szakiskoláig.



Hirdetmény

vissza az oldal tetejére

PROGRAMAJÁNLÓ
Előző hónap 2019 December   Következő hónap
H K Sz Cs P Sz V
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     
Aktuális: 

Nincs esemény

HÍRDETÉS


EGY ÉVE TÖRTÉNT
  • Setét Jenő: az egyetemes emberi jog a legfontosabb érték

  • CEU-n végzett cigány lány: A gyerekek azt hiszik, indiai vagyok és a romák lopnak

  • CEU-n végzett cigány lány: A gyerekek azt hiszik, indiai vagyok és a romák lopnak

  • Magyar film nyerte a berlini Romani Filmek Fesztiválja fődíját

  • A roma és a magyar kultúra kiegészíti egymást



CÍMKE FELHŐ
KI KICSODA?

SZAVAZÁS

Oszlassa-e fel magát azonnal az Országos Roma Önkormányzatot?














KÖVESSEN MINKET ONLINE
KÉPGALÉRIA
 PARTNEREINK:

  • 100 Tagú Cigányzenekar



    Phiren Amenca



    Parno Graszt