2024 March 28., Thursday/Hajnalka napja van. .

Keresés

Add meg amire keresni szeretnél!

Uniós elismerést kapott két roma oktatási program
2009. 02. 19. 00:00

Ez a projekt már harmadszor kapott nemzetközi elismerést.

A Roma Oktatási Alap (Roma Education Fund) - amely a Roma Integráció Évtizede Program keretében 2005-ben jött létre - pénteki tájékoztatása szerint az idén harmadik alkalommal választottak be roma oktatási programokat az EU által elfogadott modellgyakorlatok, az Európai Szakképzés-fejlesztési Központ (CEDEFOP) katalógusába.

Báder Erzsébet kommunikációs asszisztens az MTI-nek elmondta: a Szegeden és Hódmezővásárhelyen futó programban szegregáció miatt bezárt iskolákból kikerült gyerekek vesznek részt, mentoraik pedig a szegedi egyetem önkéntes diákjai. Megjegyezte: mivel mindkét város vezetői úgy határoztak, hogy megszüntetik a roma gyerekek elkülönített oktatását, és bezárták a csak roma gyerekeket oktató intézményeket, ezt a törekvést a Roma Oktatási Alap a kezdetektől fogva támogatja.

Ez a projekt már harmadszor kapott nemzetközi elismerést, míg a Győr-Moson-Sopron megyei Ácson futó programot, amelynek keretében 47 halmozottan hátrányos helyzetű, többségében roma fiatal számára biztosítanak szakmát adó képzést, először válogatták be a modellprogramok közé.

Báder Erzsébet tájékoztatása szerint a programban részt vevők, akik közül 30-an roma származásúak, a 9-10. és a 11. évfolyamon szerzik meg a szakmák elsajátításához szükséges elméleti ismereteket. Ezzel párhuzamosan helyi vállalatok és vállalkozók által biztosított munkákban a gyakorlatban hasznosítják tudásukat - tette hozzá.

A programba felvett fiatalok 6 szakma közül választhatnak: a 3 éves képzés befejeztével hideg- és melegburkolóként, könyvkötőként, kőművesként, nyomdai segédgépmesterként, szobafestőként vagy vízvezeték-szerelőként dolgoznak.

A Roma Oktatási Alap kommunikációs asszisztense azt is elmondta, hogy a nemzetközi elismerést kivívott magyarországi projekteket tavaly szeptemberben egy oktatási területről érkező, szakemberekből álló csoport egy hétig tanulmányozta, megismerve a képzésben részt vevőket és a mentorokat, valamint a két város deszegregációs folyamatát és eddig elért eredményeit.