2024 April 25., Thursday/Márk napja van. .

Keresés

Add meg amire keresni szeretnél!

Sikeres a digitális középiskola
2005. 12. 07. 00:00

A képzésben a Magyar Telekom által kidolgozott keretrendszert használják, amelyet az egyedi igényeknek megfelelően kismértékben átalakítottak.

A digitális távoktatással megvalósuló középiskola ugyan nem ismeretlen az angolszász világban - elsősorban az Egyesült Államokban -, ám a miskolci Digitális Középiskola sajátossága a jelenléti és a távoktatás újszerű, oktatás-módszertani szempontból is kívánatos ötvözése az elszórtan élő diákok egységes rendszerben való összefogása érdekében. Az internet egységes platformot nyújt mind az oktatási tartalmak megjelenítéséhez, mind a szereplők közötti kommunikációhoz. A modell egyik nagy előnye, hogy elviszik az iskolát a hallgatókhoz, így megtakaríthatják az utazásra szánt időt és pénzt - tette hozzá Czakó Edit.

A képzésben a Magyar Telekom által kidolgozott keretrendszert használják, amelyet az egyedi igényeknek megfelelően kismértékben átalakítottak. Ez főként az adminisztrációs felületeket érintette, így például a tanuló-nyilvántartást. Az e-learning adja a képzés alapját, de vannak konzultációs órák is. A hallgatók részére internetes csevegő fórumot (chat) is létrehoztak, illetve e-mailben is kérhetnek segítséget a tanároktól. Az ország minden részéről mutatkozik érdeklődés az ilyen rendszerű képzésre, de anyagi források hiányában egyelőre máshol nem sikerült megvalósítani. A Digitális Középiskolát létrehozó konzorcium tervei között szerepel, hogy az intézményben végző hallgatók a jövőben felsőfokú tanulmányokat is végezhessenek hasonló módon.

Az intézményben 2003 szeptemberében indult el a képzés. Az újszerű iskolában két tagozaton folyik az oktatás, a Roma Tagozaton - ahol hátrányos helyzetű roma felnőttek szerezhetnek érettségit - és a Büntetés-végrehajtási Tagozaton, a szirmabesenyői Fiatalkorúak Regionális Büntetés-végrehajtási Intézetében.

Szirmabesenyőn, a 2002 márciusában átadott felújított részlegben az intézet lakói részére személyiségük, szocializáltságuk, életkori sajátosságaik figyelembevételével változatos programokat biztosítanak. Az intézet vezetése kiemelt figyelmet fordít az oktatásra, a szakképzésre, valamint a készségfejlesztésre, a hiányzó alapismeretek pótlására. Az intézetben folyamatosan működik általános iskolai képzés, amely öszszevont osztályokban történik. Az információs társadalom növekvő igényei, valamint a digitális távoktatás olyan távlatokat nyithat meg az intézmény lakóinak képzésében, amely hozzájárul ahhoz, hogy a felzárkóztatást követően jobb esélyekkel illeszkedjenek vissza a civil életbe. Az oktatás egy 20 munkaállomásos számítástechnikai laborban valósul meg.

A Digitális Középiskola saját készítésű, valamint a rendszerrel összekapcsolt Sulinet Digitális Tudásbázis programjának keretében kidolgozott digitális tananyagok célja, hogy a tanulók a multimédia és az internetes kommunikáció lehetőségeit kihasználva távoktatásos rendszerben végezzék el a négy évet. A Digitális Középiskola a Magyar Telekom Csoport támogatásával minden hallgatója számára biztosítja a számítógépes hozzáférést lakóhelyén, vagy annak közelében. A tanulás feltételeit a 12 Kistérségi konzultációs központ szolgáltatja, ahol helyi felügyelők is segítik a diákokat. A diákok interneten tartják a kapcsolatot az oktatókkal, modulonként 4-4 tantárggyal foglalkoznak, és rendszeresen konzultációs, illetve vizsgaórákon vesznek részt. Az oktatáshoz szükséges digitális tananyagot Miskolci Egyetem és az Innocenter Innovációs Központ Kht.

közreműködésével a Földes Ferenc Gimnázium pedagógusai dolgozták ki. A középiskolai tankönyveket kiegészítő online tananyagok célja, hogy változatos eszközökkel, a multimédia és az interaktivitás, valamint a hálózati kommunikáció lehetőségeit kihasználva segítsék elő az egyéni tanulást, fejlődést.

A 4 éves képzés után érettségi vizsga tehető. A bizonyítvány megszerzésével az intézmény tanulóinak lehetőségük nyílik egyetemi, főiskolai tanulmányok folytatására, valamint érettségihez kötött, akár felsőfokú szakmai képzettség megszerzésére is.