A kudarcélményeket gyarapíthatja, hogy az óvodába kerülő roma kisgyerekek zöme kétnyelvű, jóval gyengébb magyartudással.
Beszámolójában dr. Végh Attila, a polgármesteri iroda vezetője azokat a tendenciákat igyekezett feltárni, melyek a cigánygyerekek többségének alacsony fokú iskolázottságát eredményezik. Alapvető gond, hogy a további képzés alapjául szolgáló óvodába járást a szülők sem szorgalmazzák. A Durándában és az Erdélyi téri Harmadosztályon a kisgyermekes anyák több mint 90 százaléka otthon van, s vagy nem is próbáltatja ki gyermekével az óvodát, vagy az első negatív tapasztalat után eltekint tőle - sajnos, a szocializálódás terén nyerhető előnyöktől is.
A kudarcélményeket gyarapíthatja, hogy az óvodába kerülő roma kisgyerekek zöme kétnyelvű, jóval gyengébb magyartudással. E hátrányt akarta kiküszöbölni Murzsa Attila, a roma kisebbségi önkormányzat néhai vezetője az általa kezdeményezett programmal: cigányul is értő roma pedellusok és dajkák beállításával. A program első tanévében az Egressy Béni Általános Iskola és a II. Rákóczi Ferenc Általános és Művészeti Iskola, valamint az ott tanuló gyerekek kapcsolattartását segíti roma pedellus, míg a Katona József úti Óvoda Menház úti Tagóvodájában és a Visontai úti Óvodában egy-egy roma dajka kezdte meg munkáját.